sunnuntai 8. marraskuuta 2009

Kahvia ja tonttuja.

Niistä on hyvät aamut tehty. 

Luin lapsille erästä eilen ostamaani tonttukirjaa. Jani kuunteli korvat höröllä ja kovasti tuli puhetta tontuista ja muista vastaavista. Tarukin oli ihan hiljaa eikä yrittänyt häiritä, hypisteli lelua ja kuunteli sekin suu ammolla. Taisi olla erittäin mielenkiintoista tekstiä. :) Vaikka tuo lastenkirja onkin, niin olen ihan rakastunut siihen. Ihana kirja. Minulla on eräs toinenkin tonttukirja mutta se on lähinnä tietokirjatyyppinen, toisin kuin tuo toinen. Sovittiin Janin kanssa että tutkitaan sitä sitten kahdestaan joskus kun saamme olla rauhassa. :) Jania ilmiselvästi kiinnostaa tontut. Tulipa siinä puhetta joulupukista ja joulutontuistakin. Itse en usko joulupukkiin mutta joulutonttuihin kyllä. Ja yleensäkin tonttuihin uskon. Vekkuleita pikku otuksia. 


Tänään olen lähdössä Elma-messuille Messukeskukseen. Sain ilmaislipun kaveriltani. Paljonkohan sitten tekisi mieli tuhlata siellä... Kaveri kertoi että siellä on vaikka mitä ihanaa, koruja ja luontaistuotteita ja voi että. Kuulemma sinne tulee myös kai Antti Tuisku. :D Olin kivenkova fani joskus 14-vuotiaana. Mietin että pitäisiköhän ihan vitsillä hakea nimmari. ;) Äiti jo innostui kovin tuosta tiedosta, että se kyllä hakee nimmarin mulle! Sanoin sitten että ja mitä hittoa, haen itse! Jos siis suinkin kehtaan mennä repeilemättä. En usko että Tuisku-fanitus menisi ihan täydestä tällä naamalla.. Koska en siis ole fani. :D Nostalgisista syistä kuuntelen joskus harvoin Tuiskun kappaleita, ne kun tuovat mieleen elävästi ne varhaisteini-vuodet. Oli se ihanaa aikaa. Tahtoisin elää sen uudelleen. Sääli ettei se ole todellisuudessa mahdollista, transsin avulla varmastikin kyllä onnistuisi ja aika elävästi vieläpä. Aikamatkailua en ole koskaan koettanut transsin avulla, voisi kyllä sitäkin joskus koettaa. Täytyy vaan saada keskittyä rauhassa. 

Minulla on kamerassa kyllä eilisen ja toissapäivän asut, mutta en ole vielä ehtinyt niitä siirtää koneelle. Yritän tehdä sen tänään (jos nyt edes ketään kiinnostaa missä rievuissa kuljeskelen ;) ). Samaten voisin napata samalla parit kuvatuksen esim. kirpparilöydöistä ja vähän muusta. Yritän ehtiä tänään. Riippuu aika lujasti että miten lapset suvaitsevat antaa minulle aikaa.

Ei kommentteja: