lauantai 30. tammikuuta 2010

Minä ja monet hiukseni.

Tässäpä siis olisi tätä ihan toivottuakin hiuspostausta. :) Sanon sen verran, että tässä ei todellakaan ole kaikki hiustyylit ja värit mitä minulla on joskus ollut, mutta hyvää osviittaa saatte ainakin että miten erilaisia hiuksia minulla on ollut. 

Sen verran faktaa että olen ehkä kaksi kertaa elämässäni käynyt kampaajalla värjäyttämässä, joten olen värjännyt kaikki seuraavat hiukset kotona ellen toisin mainitse. Ja aloitin siis värjäämään hiuksiani suht säännöllisesti joskus siinä yksitoistavuotiaana.

Tässä olisi teille kuvaa vuodelta -05 eli Terhi 15v! Oli ihan alkuvuosi, ja nuo hiukset oli muuten tosi kivat. Tummanpunaiset muuten mutta ihan edessä olevat hiukset olivat mustat.

Tällainenkin porkkanapää olin joskus vuonna 2005, taisi olla loppukesää. Erään kaverin sanoin: lesbohiukset, muodoltaan siis. Tosi kivat olivatkin, olen nykyään välillä miettinyt lyhyeksi leikkaamista, mutta olen aina tullut toisiin ajatuksiin sillä minulle nyt vain sopii paremmin pitkät ja tykkään pitkistä enemmän. Muuten leikkauttaisin hiukset lyhyiksi mutta kun enemmän hinkuan alaselkään yltävien kutrien perään, niin aikamoista takapakkia tulisi jos nyt napsisin lyhyeksi... 

Tässä hiusmallia vuodelta 2006, varmaan maaliskuu. Kovasti on siis kasvatusrojekti tässä menossa jo, ja muistan ajatelleeni että ai vitsi mulla on pitkä tukka, ne hipoo jo olkapäitä! :D
Siinä hiukset vuodelta 2006 edelleen, nämä värjättiin Janin ristiäisiä varten, eli tässä taitaa olla kyseessä toukokuu, maybe.Punaista takaa ja päältä ja edestä ja alta taisi olla oranssi. 

Kesällä 2006 oli mustaa takana ja edessä vihreää. Aivan ihanat hiukset olivat, tykkäsin kovasti. Ja kuten huomaatte, oli tukka tuohon mennessä jo mukavan pituinenkin. :)

-06 loppukesää varmaankin. Mustaa takana ja vaaleaa edessä sen takia että se vihreä oli kulunut pois. Ja tällaisena pienenä sivuhuomautuksena, onneksi olen oppinut meikkaamaankin näin vanhemmiten! :D

Syksyllä 2006 viihdyin blondinakin hetkisen. 

2006 talvella muunnuin sitten bruneteksi vähäksi aikaa ja melkein heti sen jälkeen alkuvuodesta 2007 taas kerran punapääksi. 

Alkuvuodesta -07 minulle ihanainen serkkuni laittoi minulle elämäni ensimmäiset kuiturastat! 

Ja mukavasti sinne ekojen kuitujen sekaan sitten tuli aina vain lisää ja lisää rastoja, lisää värejä sun muuta...

Kunnes sitten yhdessä vaiheessa luovuin rastoista niiden huonokuntoisuuden takia ja olin hetken pelkkä punapää, kunnes serkku laittoi minulle taas erilaiset rastat ja hiuslisäkkeet tilalle ja leikkasi minulle otsatukan. Tässä taidettiin kulkea huhtikuuta -07. 

Sitten oli taas aika irtautua kuiduista ja tällaiset hiukset tulivat tilalle kesällä 2007! Tykkäsin noista ihan hitosti, voisin taas joskus harkita kyseistä vaihtoehtoa... 

Sitten tulikin TUSKAN aika vuonna 2007, ja sinne värjäsin fledani mustaksi.

Sitten koitti syksymmällä vaalennuksen aika jotta sain ihanaiset vihreät hiukset! 

Sitten vihreiden hiusten jälkeen elelin taas hetken punapäänä ja blondina kunnes saapui talvi ja uusi vuosi jolloin vuosi vaihtui kahteentuhanteenkahdeksaan, ja täytin 18v siinä jouluna, joten halusin hienon tukan. Tällaiset sitten tuli, eli valkoista ja luonnonvaaleaa kuiturastaa ja otsatukka pinkiksi. Hiukset oli muuten tosi kivat, mutta noiden kuitujen väri oli kokeilumielessä valittu, ja en pitänyt väreistä kyllä ollenkaan minun päässäni. Nämä rastat lähtivät aika äkkiä tulonsa jälkeen.

Tilalle tuli pinkkiä ja punaista. 

Sen jälkeen aika äkkiä huhtikuussa -08 värjäsin tukan ruskeaksi, sillä halusin jonkin kivan mutta pysyvän värin, sillä toinen raskaus läheni loppuaan ja halusin pysyä suht freesinä jopa sitten synnärillä ja Tarun synnyttyä ilman että piti koko ajan olla värjäämässä hiuksia.

Sitten koitti Tarun ristiäiset, joten lätkäisin ruskean päälle pinkkiä ja ihan kiva tukka tuli, vähän niinkuin violetti joistain kohdin.

Yhdeksäntoistavuotissynttärijuhlissani hiuslook oli sitten tällainen. Alunperin olin vaalentanut ja lätkäissyt taas kerran punaiseksi, mutta synttäreihin mennessä punainen oli kulunut pois ihan mukavasti... ;D 

Jouluksi halusin upean tukan. Ja sen todellakin sain! Värjäsin kaverilta saamillani jämäväreillä tukan siniseksi ja vihreitä, mustia ja valkeita rastoja sinne sekaan. IHANAT! Rakastan tätä tukkaa edelleen ja etten arvaa miten pahoillani olin kun piti noista rastoista luopua. :(

Uutenavuotena rastoja oli tullut lisää erivärisiä ja aika pian tämän kuvan ottamisen jälkeen jo otin nuo rastat pois.

Tällainen todella kiva sekametelisoppa minulla oli sitten alkuvuodesta -09. Tykkäsin todella kovin noistakin. 

Alkukeväästä ja keväästä tukkani näytti sitten tältä, eli perusmusta ja kivasti oli pituuttakin tullut jo. 

Wapputucca -09! Olin siis laittanut kuituhiusta oman tukan sekaan. Nämä hiukset olivat vain vapun ajan. Kauempaa ne eivät olisi edes pysyneet.

Kesällä -09 olin sitten taas punapää, jollaiseksi olin muuntunut hiukan vapun jälkeen. 

Punaisen piristeeksi tuli sitten syksyllä -09 pari vihreää raitaa.

Jouluun mennessä olivat vihreät raidat kuluneet pois ja olin taas pelkkä punapää.

Kunnes pääsemmekin tähän hetkeen ja näytän tältä! Tukka kasvanut kovasti siitä vuodesta -05 ja hitaasti mutta varmasti lähestyn tavoitettani! Tällä hetkellä himoitsen mustia kuiturastoja... Pitäisiköhän? Noh, kyllä ehdottomasti, jahka saan rastat ostettua ja serkun meille rastoittajaksi!

Huomatan vielä, että tässä ei todellakaan ole minun kaikki hiukseni, eri värivariaatioita on ollut ja tukka on ollut hiukan eri mallinenkin välillä (joskus kauan sitten). Tein tämän kuitenkin käyttäen jo valmiiksi muokattuja kuvia, muuten istuisin tässä vielä ensi vuonna vääntämässä tätä postausta... Mutta kuten tästä kuitenkin huomaa, en kamalan kauaa viihdy samassa tukassa. ;)

4 kommenttia:

Camilla kirjoitti...

Ihana nähdä muidenkin vähintään yhtä sekopäisiä hiusten vaihdoksia. :D Itsellä nämä näkyy lähinnä pituuksissa ja malleissa, mutta on mullakin ollut just tasan kaikkea mahdollista sinisestä mustaan. :D Miten muuten saat vaalennettua niin hyvin hiukset ihan tummastakin ilman, että muuttuvat oransseiksi? (Tää tieto vois helpottaa mun hiusten elämää. ;) )

Camilla kirjoitti...

Nonnii, nuo neuvothan kuulosti oikein mukavilta. :D Ehkäpä mäkin rupean kokeilemaan...tai sitten en...en tiedä. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Hienoja hiuksia! :D

Tuo kuva jossa sulla on pinkkipunaiset hiukset ja punaiset huulet, se on tosi kaunis kuva susta. :)

-eimii

Moira Hermione kirjoitti...

Kiitoksia! :)